dinsdag, juni 15, 2004

Briefing

Niets zo erg als een onvolledige briefing. Ik doe nogal wat vrijwilligerswerk, daarnaast soms nog een klusje waarvoor op andere wijze dank verstrekt wordt.
Bij dat soort taken ben je vaak afhankelijk van een goede briefing. Voor de milieu-educatiestichting in mijn woonplaats schrijf ik de nieuwsbrief en daar loop ik vaak tegen de wrijving tussen deadline en aangeleverde informatie aan. Is altijd stressen dus, om dit tijdig af te krijgen. Te weinig tijd voor een leuke tekst betekent in mijn geval altijd dat de teksten wel afkomen, maar gespeend zijn van geintjes, foefjes en taalgrapjes. Zo blijft een gortdroge tekst over, die feitelijk juist is maar niet lekker wegleest. Is mijn eer te na, natuurlijk.
Een ander geval van foute briefing ervoer ik afgelopen vrijdag. Ik was gevraagd om een bruiloft muzikale luister bij te zetten als DJ. Het ging "om de laatste uurtjes, als de feestmuziek aan de beurt komt. Jij draait altijd zo leuk disco, wil je komen draaien? Voor de vroege uren maakt iemand anders een paar ceedeetjes, dus da's al rond".
Geen punt natuurlijk, maar wat bleek? Tijdens een Kool&the Gang-liedje (wenst u nog meer disco?) liep de vloer leeg, dus ik probeerde wat anders. Liep wat minder, vervolgens één mistasting en toen kwam het gezeur al. Uiteindelijk kwam het erop neer dat degenen die de vroege-uurceedeetjes hadden gemaakt zó bleven aandringen dat hùn ceedeetje werd opgezet en ik dus anderhalf uur werkloos aan de kant zat. Dit terwijl ik toch veel van de muziek die daarop stond in mijn koffer had zitten. Heb me dus geërgerd en verveeld.
Volgende keer dus krassere afspraken maken, dit nieweer!

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...