woensdag, augustus 25, 2004

Ratten

Toch maar wel effe over de elpee-ef! Heb gisteren een stukje Nova gezien en ik heb me de versuffing gelachen. Nu de Ratten van Fortuyn langzaam het zinkende schip verlaten dacht ik dat er eindelijk wel inzicht zou komen waar dit allemaal om te doen is geweest: narcisme van een machtsgeile man, die het toevallig leuk vertellen kon. Maar nee hoor, de lispelende slang Ferry Hoogendijk viel de hakkelende en haperende Nawijn regelmatig in de rede met een soort toon van "jullie hebben het laten slabakken, kijk uit dat er geen versnippering ontstaat!"
Versnippering waarvan? De as van Fortuyn zal het niet zijn, twee keer begraven is genoeg, maar wat dan? Dat eeuwige gelul over gedachtengoed (in mijn ogen is dat natuurlijk "gedachtenfout") blijkt toch nergens op gebaseerd? Vreemdelingenhaat was lang voor Pimmetje al uitgevonden, evenals de bestrijding van wat voor religie dan ook en mevrouw Borst was al enkele jaren daarvoor het gevecht met de wachtlijsten begonnen! Kortom: wendbare Pim vertelde niets nieuws, hij vertelde het gewoon effe beter verpakt. Jan Mulder's treffende "kop zonder kip" (zie Camu van vandaag) vond ik dermate raak, dat ik slechts ga zitten wachten tot deze partij met pek en veren de politiek verlaat!

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...