donderdag, oktober 07, 2004

Hypocriet #3

Nog één keer Turkije en dan hou ik er mee op.
of eigenlijk: nog één keer de Nederlandse( Europese) mentaliteit, maar daar hou ik nog lang niet mee op!

Ten eerste verbaast het me dat er een uitstraling is van Europese superioriteit: als jullie je maar lang genoeg aanpassen aan onze mentaliteit en onze meningen, dan mag je meedoen. Dat is Rotary-gedrag. Hooghartigheid troef.

Ten tweede vraag ik me af wat er zou gebeuren als Turkije zou zeggen: "Ok, als jullie ons niet willen, dan sluiten we ons wel aan bij de Arabische wereld. Die passen sowieso veeeeeel beter bij ons". Moet je dan eens opletten hoe snel de EU zijn zorg uitspreekt over Turkije en dat we ons best moeten doen het land erbij te houden.
Wat toch een stomme spelletjes allemaal...

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...