woensdag, oktober 06, 2004

Rusthuis Binnenhof

Ik zie het voor me: zo over een jaar of twintig, al die dementerende oud-politici bij elkaar in een politieke variant van het Rosa Spierhuis. Rusthuis "Binnenhof".

In rolstoeltjes, bakkie koffie erbij en dan maar vragen aan elkaar: was ik nou van jou afgescheiden of niet? En hoe vaak dan? Kwam jij nou bij mij terug of ik bij jou? En wie was toen onze voorzitter? Was de leider toen al dood? Was er toen nog ruimte op rechts?

Politiek in Nederland, het is een hoorspel voor onvolwassenen..

1 opmerking:

begt zei

absoluut! en dan die ene verzorgstersronde op woensdagochtend, waarbij die helaas geen tijd heeft voor een gezellig sociaal praatje, omdat de volgende wasbeurt al wacht..

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...