vrijdag, november 05, 2004

Bedreigingen

Wie is de volgende?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

By SJJ
Het schiet nog niet op met reacties alhier. Howcome? Zojuist deponeerde ik deze tekst op een andere blog:

Vrijheid van meningsuiting. Daar gaat het dus over de hele tijd. Een aantal bovenstaande reacties en zovele anderen de laatste dagen in de diverse media laten ons zien dat we allen zo graag vasthouden aan die (of ons beroepen op het recht van) 'vrijheid van meningsuiting'.
Maar volgens mij kan dat aleen maar werken als je o.a.:
a) elkanders mening oprecht respecteert
b) elkaars verschil(len) accepteert en respecteert
c) bereid bent om werkelijk te luisteren
d) bereid bent je eigen mening te veranderen
e) bereid bent tot een werkelijke dialoog
f) niet uit bent op louter persoonlijk gewin of je gelijk
g) je je kan inleven of verplaatsen in de ander(en)
h) werkelijk weet waar de discussie over gaat

Indien nodig wil ik punten toelichten, nu niet.
Als iemand zich niet aan bovenstaande 'regels' wenst te conformeren of niet kan is er van een werkelijke dialoog geen sprake. Voor die persoon vervalt m.i. het recht op vrije meningsuiting. Dat je door angst, woede of een andere 'basic' emotie nogal eens een puntje vergeet is menselijk. Ik denk dat zelfs Theo van Gogh zo nu en dan niet zuiver was. Denk na en sta open om te leren!

Reflectie op bovenstaande zeer graag dan... SJJ

Anoniem zei

By SJJ
Werkt deze Blog wel Begt? Hoegenaamd geen reacties of beweging...
Laat ik eens een boude stelling deponeren, chargeren, uitlokken:

WIE ZIJN WIJ OM EEN ANDER VOLK TE VERBIEDEN WAT WIJ NIET OK VINDEN?
WIE ZIJN WIJ OM EEN ANDERE CULTUUR ONZE WAARHEID TE DICTEREN?
WAAROM MAG IN AFRIKA EEN MOEDER HAAR DOCHTER NIET BESNIJDEN?
WAAROM VINDEN WIJ DAT EEN NEO-NAZI ONGELIJK HEEFT?
WAAROM MAG EEN KOPPENSNELLER ZIJN VIJAND NIET OPETEN?
WAAROM IS LINKS OK, EN RECHTS KLOTE?
WAAROM IS EEN CHRISTEN EEN SUKKEL?
WAAROM HEEFT DE ATHEIST DAN WEL GELIJK?
WAAROM ZOU IK MIJN KIND NIET MOGEN SLAAN?
WAAROM ZOU IK MIJZELF NIET SCHAAMTELOOS MOGEN VERRIJKEN?
WAAROM MAG IK NIET ZEGGEN DAT JIJ ONGELIJK HEBT?
WAAROM WAS PIM FORTUYN FOUT EN VAN GOGH OK?
OP WELKE (ON)ZIN BASEER JIJ JE MENING?
WIE LUL JIJ NA?
EN WAAROM HEEFT DIE ANDER DAN ONGELIJK?
WAAROM MAG JE JE VIJAND DE KEEL NIET AFSNIJDEN?
WAAROM WIL EEN HOMO-STEL TROUWEN?
WAAROM ZOU HOMOSEKSUALITEIT GEEN ZIEKTE ZIJN?
WIE BEN JIJ DAT JE 'HET GELIJK' AAN JE ZIJDE WAANT....
WIE BEN JIJ OM TE VERONDERSTELLEN DAT JOUW MENING
ER TOE DOET?

Vrije meningsuiting is gelul!

begt zei

dat zijn scherp geschilderde uitingen, SJJ! Gaarne zou ik daar inderdaad met jou een borrel op drinken, maar ja, eerst ga ik mijn recht van vakantie uitoefenen en als ik terug ben ga jij je recht van exposeren weer bezigen, dus we zien elkaar natuurlijk niet echt snel! en langs de zijlijn, nee da's niet de plek...

Anoniem zei

By SJJ

Ok Begt, Hollands Future can wait... Geniet ervan!

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...