donderdag, december 02, 2004

Eigen bijdrage

Werd ik afgelopen dinsdagavond verdikkeme weer gedwongen tot een eigen bijdrage van € 15. Terugfietsend vanaf het station werd ik voor de spoorwegovergang tegengehouden door een blonde pet. Ze zei: meneer, u gaat een boete krijgen omdat uw achterlicht niet deugt.
Wegens stelselmatige vernielingen bij het station is mijn fiets thans uitgerust met twee van die opklikbare lampies, 1 voor/1 achter. Maar ja, dinsdag in de haast naar de trein gesjeesd zonder de rode versie mee te nemen.
Terwijl deze mevrouw mijn gegevens stond op te nemen liet ze rustig mensen langsrijden die helemáál onzichtbaar waren, geen voor- geen achterlicht, nee nee: ze liet zich deze buitenkans niet ontnemen om iemand die wel zichtbaar bezig is met zijn verlichting te benadrukken dat ie dat niet goed gedaan had.
Gezien de overmacht waarmee ze deze week door de stad paraderen, lijkt het me alsof ze hun bonnenquotum voor dit jaar nog even moeten halen.
Balen dus, hoe half terecht de boete dan ook is....

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...