donderdag, juni 02, 2005

Dag van de hoop

2 juni, bij mij staat ie nu te boek als dag van de hoop. Uit de asresten van de europese grondwet verrijst als een feniks het vooruitzicht dat het allemaal beter zal gaan.
Het econocratisch denken is een slag toegebracht, ik hoop dat we weer meer gaan nadenken over zaken die er echt om gaan: social behaviour en milieubescherming bijvoorbeeld.

Ook gloort er hoop in Den Haag: velen zeggen dat duidelijk is gebleken dat er naar de burger moet gaan worden geluisterd. Da's toch winst, als je dat reeds in 2005 analyseert!

Voor mijzelf hoop ik dat dit kabinet en deze fractievoorzitters nog lang blijven zitten, want met zulke vijanden heb ik geen vrienden nodig! Blunder op blunder is gestapeld en het is nog lang niet voorbij: Judas van Aartsen vond het nodig om een felicitatie te doen uitgaan naar het Nee-kamp omdat hun prima campagne gewerkt lijkt te hebben. Het zal vast niet in de VVD-kop zijn opgekomen dat wellicht het volk ook al voor zichzelf kon denken, dat daar eigenlijk geen campagnes voor nodig zijn.

Ook hoop ik nog vaak van André Rouvout te mogen genieten! Deze man (ok: voorzien van een paar vlekjes wat mij betreft) blijkt een scherp debater, een analytisch man met groot sociale inslag en daarnaast nog eens niet gespeend van humor. DE grote winnaar van deze hele soap!

En NU? Nu weer gewoon politiek gaan bedrijven, er is veel blijven liggen de afgelopen maanden....

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...