donderdag, juni 09, 2005

Two turntables and a microphone...

En de avond vervolgde zich: in de -overigens niet afgeladen- Heineken Music Hall voltrok zich de vereffening van mijn verjaarsgeschenk: kaartjes voor multi-talent Beck werden de poort naar een mooie avond.
Zelden ga ik naar een groter concert zonder het laatste werk van de artiest in kwestie gehoord te hebben, gisteren was echter wel zo'n avond!
En ik moet zeggen: ik was verrast! Een gedreven Beck, omringd door vier multi-instrumentalisten en een HappyMonday-achtige danser/animator;
tesamen zorgen zij voor een weergaloos concert waarbij zijn spreekwoordelijke twee-draaitafeltjes-en-een-lulijzer bij lange na niet toekonden: conga's, banjo's, koebellen, afrikaanse percussie-instrumenten vormden de opmaat naar een ludiek intermezzo.
Terwijl Beck de bandleden even vrijaf gaf om zelf wat van zijn akoestische werk ten gehore te brengen, werd een compleet gedekte dinertafel op het podium gezet. De mannen gingen aan de lambchops, maar er viel natuurlijk wat te verwachten! Na drie/vier solo-liederkes ging opeens het bestek meedoen, werden de wijnglazen muziekinstrumenten en trommelden de borden dapper mee. Fascinerend!
That's where it's at, meneer Hansen! Ik dank u voor een uitstekende, onderhoudende, multi-muzikale avond!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Begt, ik ben jaloers! Heb Beck zelf bijna 10 jaar terug in Paradiso mogen zien (Odelay tour) en dat was al geweldig, klinkt alsof het nu nog 100x beter was! You lucky bastard...

Nou ja, ik was zelf vorige week naar Duran Duran en dat was ook boven verwachting geweldig, dus ik mag ook niet klagen...I suppose...

begt zei

toe maar, Duran Duran zelfs nog leuk? Ik mag nog graag zo af en toe een liedje van de heren draaien, maar vraag me af hoe een heel concert achter elkaar bij me over zou komen!

Over oude mannen gesproken, ik ga nu eens achter kaarten voor Paul Weller aan...

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...