woensdag, september 21, 2005

Begrotelijk

Ik heb nog niet de hele miljoenennota (what's in a name) doorgespit en dat ga ik ook niet doen. Immers, wat fout was lag aan paars, wat nu goed is komt door de huidige daadkrachtige kabinetwerkers...

Toch viel me vanmorgen bij het rap doorspeuren van de opvallende veranderingen op dat de EU-bijdrage per Nederlander fors verhoogd gaat worden. De EU-bijdrage?
was dat niet iets waarvoor het kabinet zich afgelopen jaar onder druk van de opinie voor inzette? En dan wel om hem verlaagd te krijgen, omdat we een veel te groot aandeel leverden in vergelijking met andere en rijkere landen?
Ja, dat was m!
En dan nu, tussen alle fijne "leve de vooruitgang"berichten moffelen we als parlementaire tekstschrijvers ergens tussen alinea 750 en 751 een klein stukkie over die verhoging bij. Valt vast niemand op....

Het spijt me toch echt voor die burgers die nu echt op betere tijden gaan hopen, dit kabinet is er een van een hoog christenen-gehalte: jaja, natuurlijk gaan we de samenleving helpen. Aan de voorkant tenminste, aan de achterkant trekken we er nog wat pluggen uit...

1 opmerking:

begt zei

aiaiai, opa, en dan betaal ik in de randstad natuurlijk meer dan iemand in de limburgse heuvels.
De vervuilde-ademhaler betaalt...

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...