woensdag, september 28, 2005

Verlengde schooldag

Normaliter heb ik gans geen bezwaar tegen ruzies tussen CDA en VVD. Lekker elkaar afmaken, is mijn credo daarin, met zulke vijanden heb je immers geen vrienden nodig.
Als de discussie echter op oneigenlijke gronden gevoerd wordt, bemoei ik me er gaarne tegenaan.
Van aartsen wil kinderen de he le dag op school: half acht boterhammetje en thee, tien minuten Nickolodeon en dan naar school! Eerst een halfuurtje tot drie kwartier opvang, dan de klas in, tussen de middag de overblijf, dan de klas in en vervolgens weer tot een uur of zeven opvang!
Tal van voordelen ziet hij hierin: de kinderen worden niet meer de hele middag verscheept (Pap, mag ik bij .... spelen? Nee lief, je moet naar streetdance vanmiddag...), het kinderspeelgoed kan thuis verkocht omdat de kinderen bij thuiskomst zo ongeveer gelijk naar bed moeten en dan zijn belangrijkste reden: dan kunnen de ouders tenminste aan het werk! Want dat is waar het in Nederland om draait.

Onderwijsminister vd Hoeven waagde het de onderwijzers in bescherming te nemen door te melden dat die niet voor kinderopvang zijn opgeleid. Nu is Judas van Aartsen kwaad en verwijt moeder Maria dat ze de discussie op oneigenlijke gronden voert.

Maar hoe, geachte Judas, ziet u dat dan voor zich? Als het niet de onderwijzers zijn die het doen en als al die ouders aan het werk gaan, waar haalt u dan die vrijwilligers vandaan die de opvang gaan doen????

1 opmerking:

Annelies zei

Ik las de oplossing in het "sufferdje": da's een mooi klusje voor bijstandsmoeders-die-ook-wel-eens-wat-kunnen-doen-voor-hun-geld.
Worden die ook eens economisch interessant. Kinderopvang een vak?? Welnee joh........

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...