dinsdag, oktober 04, 2005

Zelfbevlekking

Soms moet je jezelf even kietelen!
Liep net in de Jodenbreestraat en herinnerde mij opeens de boekenbijlage van de Volx van afgelopen vrijdag. Daarin een juichend verhaal over het onlangs verschenen boek "Met emmer en kwast". Dus liep ik even de unieke actiewinkel "Het fort van Sjakoo" binnen.
M.e.e.k. is een overzicht van 40 jaar actiewezen, maar dan uitgebeeld in affiches. Van outspan tot fietsersbond, van kraakbeweging tot anti-fascisme: het affiche was DE uitingsvorm van de activist.
Uit 40 jaar historie koos de schrijver zo'n 7500 stuks die allemaal op een bijgeleverde cd-rom staan. Smullen!! Ik ga er zo af en toe eentje hier loslaten op de blog.
Daarnaast zijn er dus 600 in het boek terechtgekomen, met uitleg van de "gevoeligheden" die toenmalig rondom het affiche golden.

Ik ben effe blij!!

NB: Zoek ook de allereerste uitgave met actieaffiches, "Tekens aan de wand" genaamd..

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou toe dan..ik ben reuze nieuwsgierig.

begt zei

dat is nou net de story of your life! laat ik dat dus nog maar even "kietelen"....

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...