dinsdag, november 01, 2005

Nummer en noemer #3

The Bobby fuller Four- I fought the law

In een grijzer verleden luisterde ik nog welles radio. Vooral de "Twee Meter de Lucht in" programma's vormden een redelijke combinatie van wat ik graag wilde horen en van wat niet storend was om te draaien op de afdeling.
Een van de onderdelen van dat programma was de mini-lp. Dat was niet gewoon een singletje, nee dat was een door de luisteraars samengesteld overzicht van 1 steeds nummer uit de afgelopen decennia. De bijdragen daarvoor kwamen van de luisteraars.
Ik was toen ook nog wel eens zo dapper om te schrijven en vaak zocht ik de links tussen de jaartallen middels covers die in totaal verschillende muziekgenres werden uitgevoerd.
Een van de hitjes die ik daarom voor de jaren 60 EN 70 bijdroeg was het nummer "I fought the law". Sowieso al een lijfplaatje hoor, vanwege de quote "I fought the law, but the law won".
Voor de jaren 70 poneerde ik de punkversie van the Clash, maar het origineel is en blijft natuurlijk van the Bobby Fuller Four. Ijzersterk intro, lekkere rampestamper... En JanDouwe viel er ook voor, zo bleek...

Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...