vrijdag, november 18, 2005

Rob the boss!!




Zoete herinneringen bewaar ik aan mijn gesprekken met Rob van den Bergh, de gisteren afgezette baas van VNU.
In een lichtgrijs verleden werkte ik daar ook en in een donkergrijs verleden was hij daarbij mijn directeur. Geheel in tegenspraak met zijn media-imago is Rob een toegankelijke man, die de geweldige tegenstelling in huis heeft om een ongekend chaoot te zijn, maar daarnaast een briljant scherp denker! En dan ook nog eens familyman van de eerste orde, in niets een topman dus...
Na bezoek aan een van onze buitenkantoren kwam opeens een telefoontje binnen bij de postkamer: "Gerrit, wil jij even naar utrecht reizen en mijn auto zoeken? Hij moet ergens in een van de zijstraten staan bij het Kluwer-kantoor.".
Tegelijkertijd zette hij toendertijd zijn eerste stappen op VNU's weg van uitgeef- naar informatieconcern.
Rob is in zijn eigen zwaard gevallen: door de aandeelhouder steeds belangrijker te maken en snel geld te willen verdienen als concern (het maakte niet meer uit waarmee, maar hoe snel en hoeveel geld verdiend werd) gaf hij ongezien steeds meer macht uit handen. Dat weerstond hij tot gisteren, blijkbaar.

Rob, kom gewoon lekker terug naar Nederland en ga weer iets leuks chaotisch doen. Dan gaan wij gelijk weer eens over leuke boeken praten, for old time's sake!

Geen opmerkingen:

There's always hope - Tim Lewiston

There's always hope op IMDb (5,0)   There's always hope op Moviemeter (1,88) Gewoon een zoetsappig filmpje, maar dat kon deze kijker...