donderdag, mei 18, 2006

A means to an end


Wanhoop en een stukkie touw, het is een verderfelijke combinatie.
18 mei 1980, de dag dat zanger Ian Curtis zichzelf en de band Joy Division ophief.

Hoewel bij vlagen gedateerd wordt zijn muziek door mij nog steeds gedraaid (enk ben niet alleen!).
Uit respect draai ik straks "a means to an end" van Joy Division's zwanenzangplaat!

Ooit stond ik op 18 mei savonds in Ouderkerk op een voetbalveld (ik geloof 1983 of 84) toen daar in de kantine de telefoon ging. Vriendje Ronald was op zoek naar me om te vertellen dat de restanten van Joy division-zeg maar New Order- in paradiso een herdenkingsconcert zouden geven. Toen had je nog geen mobielofonie, dus mij bereikte dat bericht pas ná de wedstrijd en ná de start van het concert. Exemplarisch....

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...