vrijdag, juni 30, 2006

Overdenkingen bij de val van het kabinet

Er zijn totaal diverse gedachten bij me opgekomen als ik de heuglijke politieke dag van gisteren herbeleef:
- briljante zet van de PvdA om Hirsi Ali bij de VVD te laten infiltreren.
- veelbelovend is de eerste reactie van de LPF die wellicht bij een minderheidskabinet wordt betrokken. Men gaat niet voor "Piet Paardenlul' dit kabinet steunen. dat wordt weer lachen de komende maanden
- veelzeggend is ook de Rutte-reactie. Hij is woest op D'66 omdat die hun feestje heeft verstoord. Zou het ook bij hem opkomen dat inderdaad Verdonk de splijt- en stinkzwam is in dit verhaal en dat het kabinet niet was gevallen als de VVD deze dame had geofferd?
- terstond verliest de VVD in de peilingen, daar had ik eerder deze week hier nog om gesmeekt.
- Brinkhorst is ook definitief weg, dan is dat gezeur over tot je 70e werken zonder atv-dagen voorlopig ook even op de achtergrond.

Bij elkaar een redelijke win-win situatie, al moet ik zeggen dat ik als blogger dit kabinet vast nog wel ga missen: hun "daadkracht", hun "normen" leidden immer tot tekstuele inspiratie.
Jan Peter wordt gewoon organisator van de Flevo Gospel Dagen, hij gaat iets doen waar ie blij van wordt!

Ontwaakt, verworpenen der aarde, ontwaakt! Hierna volgt een lange lange strijd....

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...