woensdag, augustus 30, 2006

O liefde

O liefde, wat heb ik je schandelijk verwaarloosd.
vergizzu niet: ik doel hier niet op mijn eigen lief, daar dwarrel ik nog steeds in blinde aanbidding omheen. Neenee, het gaat om (1 van)mijn andere liefde(s).
De film!
Ik fanaat, ik lees alles, ik volg alles maar wat ik schandelijk vergeet te doen is gewoon film KIJKEN! Mijn nieuwjaars-goed voornemen was om dit jaar meer films te zien dan er over te praten. Fa lie kant mislukt.
De agenda staat alweer vol met nieuwe vergaderingen van het Filmhuis, terwijl ik dit jaar welgeteld zeven films in de zaal heb aanschouwd. das onder het gemiddelde van 1 per maand.
Ik hoop terdege dat de NPS blijft bestaan, want das zo ongeveer de enige die "mijn" genre films uitzendt en dat dan zonder reclame.
Mijn dvd-recorder moet me redden: gisteren eindelijk "Abre los ojos" van Amenabar. Prachtig, bizar, verwarrend! Ongezien zeg ik dat de amerikaanse remake er niet aan kan tippen.
Dwingt bovenstaande me ook nog tot een confessie: heb me op een ergerlijke manier vergist in mijn eigen dvd-collectie en daardoor verzuimd DE film van de afgelopen jaren, P.T. Anderson's "Magnolia", afgelopen zondag op te nemen.

O lief cinema, ik beloof dat ik de amoureuze banden weer zal aantrekken!!

Geen opmerkingen:

There's always hope - Tim Lewiston

There's always hope op IMDb (5,0)   There's always hope op Moviemeter (1,88) Gewoon een zoetsappig filmpje, maar dat kon deze kijker...