woensdag, september 27, 2006

Rebellie

Eigenlijk hak mezelf voorgenomen het op dit podium niet meer over voetbal te hebben (dit wegens de hoge correlatie tussen mijn dalende interesse en de groeiende media-aandacht voor 't spelletje).
Maar ja, mijn oud-anarchistisch hart werd gisteren weer eens geraakt door een rebelse actie van een oprechte miljonair.
Ruud van nistelrooy (thans Chef-intikker bij Real Madrid) neemt geen genoegen met een plaats in de schaduw van de Oranje-successen (hihi, hoe vind je 'm?). Ruud rebelleert en daar heb ik altijd waardering voor.
Ondanks topcontracten en diverse prijzen legt Ruud er nog eer in om voor het afgeblakerde nationale voetbalteam te spelen. En daarover botst hij met de licht autistische Marco van Basten.
RuudRuudRuud (zo heet ie bij onze zaalvoetbalploeg, die juichen altijd om m!) heeft een sterk punt als ie vB verwijt voor de makkelijke weg te kiezen en zijns inziens "lastige" voetballers niet te selecteren. Dat vind ik al jaaaren over het collectief negeren van Clarence Seedorf, onzin van de grootste soort, maar Ruud is een beetje hetzelfde schuitje gaan varen. Met m eens dat huntelaar er nog lang niet is en dat hij dus zeer zeker een mentor-rol zou kunnen spelen in de spits.

Maar ja, waar hebben we t over, tis maar Oranje. Laat ik dus maar zeggen dat ik blij ben met het herkennen van een rebelse geest, zelfs al is ie van een multimiljonair.

6 opmerkingen:

PS zei

Hij is wel een beetje laat met z'n kritiek... en ben ook niet wild van Ruud.

Anoniem zei

Paul hoe is het spreekwoord ook al weer?.....Beter laat dan (n)ooit.

begt zei

da's relatief, dat ie laat is. van basten zit er nog steeds en is opnieuw in de voorbereiding van een groot toernooi. het is nog niet gedaan, denk ik dan..

Peter te Riele zei

De beste stuurlui staan aan wal (of langs de kant)
peterter

Peter te Riele zei

De beste stuurlui staan aan wal (of langs de kant)
peterter

begt zei

klopt, maar dat komt doordat de bondsbonzen die stuurlui zelden aan bod laten..

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...