donderdag, september 21, 2006

Vooruit dan, de NS maar werus.

Zo 1 a 2 x pj veroorloof ik me een blogje over de NS. Meer niet, het blijft met afstand de beste manier om me van huis naar werk te verplaatsen. Die staat.

Maar toch, maar toch: ik verbaas me elk jaar weer dat de NS het flikt om een ultra-korte trein in te zetten op een van de drukste trajecten van nederland in een van de drukste periodes van het jaar op een van de drukste tijdstippen van de dag.

Onze iets-over-half-acht-trein is door de NS fors ingekort nadat ze met tevredenheid gesteld hadden dat ze het Hoorns perron tot maximale lengte hadden opgerekt: nu konden ze mooi kiezen of ze de trein vooraan, achteraan of middenlangs het perron lieten stoppen. Loco'tje voor, loco'tje achter, dan lijkt het nog wat, maar in werkelijkheid blijken er gewoon een coupé of twee te zijn ingeleverd.
En in september beginnen de scholen weer, bulkt het van de nieuwe studenten (ik geef toe: over een maand of twee zie je die niet meer omdat ze dan hun collegetijden wat minder serieus nemen).
Resultaat is dat je dus de komende twee maanden op het trappetje zit omdat er geen plaats is. En die conducteurs maar balen dat ze weerwoord krijgen als ze mensen uit de (nog wel ruime) eerste klas moeten jagen, als ze bij kaartcontrole niet tussen de op de trappetjes klemzittende reizigers door kunnen lopen.

Ik weet het, ik moet doorbijten. Over enkele maanden lijkt het weer net alsof de NS met visie werkt...: "we zeiden het toch, in deze trein is plek genoeg..."

2 opmerkingen:

Peter te Riele zei

Waar zouden we zijn....

Peter te Riele zei

reis 'ns anders
spoor weg
benenwagen
stalen ros
heilige koe
superbus?
http://www.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=f51868f8-2bad-4f43-b22a-d864e926b389&lang=nl

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...