dinsdag, september 19, 2006

Zoet Zuur

Waarbij "zoet" het bijvoeglijk naamwoord is!
JPB heeft reden tot tevredenheid, meldt mijn krant. Hij heeft namelijk een mooie prinsjesdag voor de boeg met allemaal positieve verhalen voor zijn recruten.
Namelijk: na jaren van afknijpen tot je blauw ziet (juist ja, blauwzuur!) komt nu eindelijk het zoet voor de burger aan.
De afgelopen jaren werd jaarlijks dermate veel aan koopkracht ingeleverd, met sprongen van procenten tegelijk; daardoor zitten we nu zo dicht bij een nulpunt dat er wel weer eens een procentje bij kan voor de onoplettende rekeningenbetaler.
Ja, "zoet" heet dat. Als het al niet bitterzoet is , dan is het in ieder geval zoet zuur. Want wat is nou een procent meer van een heleboel procenten minder?

Gaan de mensen dan echt weer op m stemmen? is t land letterlijk zo diep gezakt: moreel, financieel en qua geloofwaardigheid alles onder NAP??

Ik schrik me n hoedje vandaag..

3 opmerkingen:

PS zei

Ik wil het woord ‘zuur’ herdefiniëren.

Peter te Riele zei

zuur = verbastering van zeur, zoals in zeurende pijn, jammerlijk ook wel jammer. Stokpaardje van politici uit rechtse, confessionele of conservatieve hoek.

FROMMEL zei

ik las dat het alweer een close finish aan het worden is en hij al bijna gelijk met woutertje staat.

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...