donderdag, oktober 26, 2006

Bij mij zijt ge veilig

Razend knap, anderhalf uur lang vertellen en dan je publiek achterlaten met de vraag: 'waar ging dit in godjesnaam over?'.
Wim Helsen is een absurdistische meester. Meester in vertellen indeed, maar ook meester in plotwendingen, meester in botte grappen en meester in het wekken van vertrouwen.
Je kreeg van begin af aan het gevoel dat de avond bij hem in goede handen was. En tja, daar werden we als publiek dus genadeloos voor afgestraft.

Ik ben er nog niet uit hóé goed ik de Belgische grapjas vind, maar dat het meer dan heel goed is, is zeker.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Helemaal eensch. In het begin dacht ik dat deze show wat zwakker was dan zijn vorige show, maar toen hij eenmaal was begonnen over het redden van het publiek van een wereldwijde ramp, kreeg ik kramp in mijn kaken van het grijnzen. Top avondje!

Peter te Riele zei

Verklaar je nader: 'Van het begin af aan het gevoel bij hem in goede handen te zijn' En daarna genadeloos worden afgestraft. Toch met een kater naar huis?
Ge was toch niet veilig?

begt zei

hij zette gans knap een type neer dat zich opwierp als hoeder van het volk, als redder in nood en als beantwoorder van al uw vragen.
en daar pakte hij t publiek genadeloos op terug: dat ze dat zo dankbaar aanpakten, alsof ze allemaal passief op redding zitten te hopen..
mooi gedaan.

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...