maandag, december 11, 2006

Filmpiek

Ben aan het eind van het jaar sowieso bezig met een filmpiekje, even wat achterstand inhalen van omissies in de eerdere tweeduizendenzes-maanden.
Afgelopen weekend weer drie, t gaat prima dus. Donderdag kozen lief en ik, uit eerbetoon voor de recent overleden Robert Altman -mijn reden- en uit voorliefde voor het spel van Emily Watson - lief's keuze-, voor "Gosford Park", een van de tien films uit de prachtige nieuwe Volkskrant-DVD box.
Moeilijk plot, zoals altman betaamt, maar uiteindelijk toch weer mooi alle lijntjes bij elkaar. Sterke film, visueel ook om te snoepen.

Zaterdag dus de metal-docu, zie hieronder, en gisteren gaven wij ons over aan een greep uit de dvd-uitleenotheek (waarvan de gevel overigens voorzien is van de koddige sticker "dit pand is voorzien van video-bewaking").
Ook al vanwege de overleden regisseur wellicht. Heb van Willem vd Sande Bakhuyzen toch mooie dingen gezien (vooral Cloaca maar toch ook een klein beetje Leef) maar wat hij in het Giphart-vehikel "Ik omhels je met 1000 armen" fabriceerde was een onwaardige zwanenzang. T was aan het fenomenale spel van Minoesje van Houten van Catharina Ten Bruggencate te danken dat ik het niet totaal als draak heb ervaren.

Zo gaat dat het; je piekt en daalt en reist ondertussen de hele wereld over. Film, ik blijf je koesteren..

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...