woensdag, januari 31, 2007

Strabisme


Als we dan toch ellende hebben, dan moeten we er maar wat van leren.
Strabisme is de medische term voor scheelzien! En ik heb daar sinds gisteren (nieuwe lenzen!) 'n beetje last van.
Sinds de intrede van plus-dioptriën in mijn leven (ofte wel: de komst van de varifocus) moet ik ook zorgen dat ik met lenzen ín nog iets kan lezen. Mijn adviseur bedacht dat ik met 2 verschillende sterktes een eind zou komen: rechts is normaal voor vér zien, links is een stukkie richting plus gedreven om zo met dat oog makkelijker te kunnen lezen.
Gisteren eerste dag die lenzen gedragen en ik ben nog niet echt te porren voor dit plan. Een maandje aan"kijken" en dan wellicht maar gewoon de ouwe lenzen combineren met zo'n kek voor-op-de-neus-half brilletje.

Geen opmerkingen:

There's always hope - Tim Lewiston

There's always hope op IMDb (5,0)   There's always hope op Moviemeter (1,88) Gewoon een zoetsappig filmpje, maar dat kon deze kijker...