donderdag, september 13, 2007

Nederlanders zijn tevredener

Stapeldol ben ik op dit soort onderzoeken. Ten eerste komt er altijd een uitkomst uit die iedereen vanaf 30 km ziet aankomen, ten tweede zijn er altijd een aantal zijconclusies die moeten aantonen dat het onderzoek én belangwekkend is én zorgvuldig is uitgevoerd.

Nu lijkt de NL-er dus weer tevredener dan een jaar of twee geleden, na van Gogh en fortuyn. LIJKT, want dat onderzoek is vast gehouden vóór het Telegraaf-initiatief voor meer asfalt, vóór Geert Wilders'"knettergek" constatering over de joods-christelijk-islamitische cultuur van Nederland, voor de uitlekking van Prinsjesdagkortingen en heffingen en zeker vóór Albanie-Nederland van gisteren.

"Waarom kom ik altijd de ontevreden mensen tegen?", denk ik als ik dit lees. Ik ervaar helemaal niet dat het Fortuynistisch racisme uit nederland verdwenen is, ik ervaar nog steeds een NIMBY-cultuur, ik zie nog elke dag een aantal nitwits in de tweede kamer die daar puur vanwege hun óntevredenheid zijn beland.

Hopelijk is het onderzoek signalerend en dus een voorbode van een iets maatschappelijker opstelling van mijn landgenoot, ik moet het eerst nog zien!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Kijk Begt, ik ben het weer eens volmondig met je eens.
En die voorbode? Ik vrees het tegendeel.

Anoniem zei

ja tevreden door korter te gaan werken, nee ontevreden, deze week is mijn functie verder uitgekleed.
ontevreden omdat de cao nog niet rond is, op het werk een reorg plaats vindt, de een of ander l@8)!***l met een botte bijl te keer gaat, ja tevreden dat het verder goed gaat met 't gezin, ontevreden over wat er in het Haagse besloten is/wordt.

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...