woensdag, oktober 03, 2007

Flexi-disc

Dat ging eigenlijk best soepeltjes, het afscheid van mijn vinyl-collectie. Frommel kwam langs, met chauffeur, om mi jn in jaren opgebouwde verzameling muzikale zin en onzin over te nemen.
eerst een avond lang teuten over (nieuwe)banen, over vrienden en drankgebruik in het algemeen en aan het eind nog snel:"oh ja, ik kwam voor de platen".

Twee rollerboxen vol en nog een losse stapel werden van zolder gehaald. Bovenop lagen "Feast" van the Creatures en "Plastic Letters" van Blondie. Frommel's hart ging sneller slaan, hij voorziet een aantal mooie weken.
enige wat hij terug hoeft te doen is alles via zijn a.s. usb-platenspeler naar mij te mp3-en. The Deal of The Century!

Ik zeg byebye aan al mijn oude zakgeld, mijn krantenwijkjes en mijn andere nevenverdiensten, die vanaf ongeveer mijn 8e jaar in de schellak-schijven werden gestopt. Tis tijd om volwassen te worden.

From, nog een opmerking: mochten er platen tussen zitten die je echt niet wilt hebben, Herr Meyer houdt zich aanbevolen!!.

3 opmerkingen:

FROMMEL zei

begt. ze hebben een goed huis gekregen. er staan wat platen al in mijn kast, maar die heeft herr meijer ook vast al wel. ik hou hem wel op de hoogte. nogmaals. THANX!!! en ze hebben een goed huis hier.

begt zei

daar vertrouw ik wel op, man. je hebt een nieuwe markt aangeboord: Nederland's eerste platenasiel!!!

Anoniem zei

Nou, dat platenasiel had ik al jaren geleden ingericht, onder andere bij mijn ouders thuis! Ik haal er regelmatig weer een paar op voor een tijdje, om ze fijn af te spelen op mijn knalgele ProJect Debut-platenspeler (een fantastisch klinkend apparaat, voor slechts 250 euries bij de Botman gehaald). Bij elkaar gesprokkeld dankzij mijn verleden als uitzendkracht-vuilnisman en van diverse goede oudere vrienden die ook meenden dat de door digitalisering + gezinsuitbreiding overbodig geworden platenkast beter af was bij mij thuis dan op des mensens zolders.

Maar Frommel, ik houd mij aanbevolen hoor. U heeft het mailadres vast wel ergens. Komt goed!

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...