dinsdag, februari 12, 2008

(Op de) Grens (van het) Conflict

Met m'n ex. Met een zakenrelatie, die zich als leverancier moet gaan gedragen. Met enkele leden van de commissie waarvoor ik binnen een vrijwilligersorganisatie de verantwoordelijk ben: ik kom geregeld in conflict.
En sterker nog: het lijkt me wel steeds vaker te overkomen.

Sinds ik besloten heb de switch te maken van conflictmijdend naar confronterend ("persoonlijke groei" heet dat) kom ik vaker met tegenoverstaande meningen in aanraking.
en ik moet zeggen: ik raak er steeds beter in thuis. het kost je een keer wat nachtrust, maar daarna ligt de boel wel helderder.

Education permanente

2 opmerkingen:

Peter te Riele zei

Conflicten zijn geen probleem als je ze oplost (Cruijffiaanse
uitspraak van de Vreedzame School)
En dat is logisch! Daarom moet je conflicthantering leren. Als je dat in het wild moet leren, gaat het vaak mis. Leer uitgaan van tenminste 5 verschillende strategieen en kies, afhankelijk van de situatie, de beste.

Peterter

begt zei

kijk, deze uiteenzetting is al een strategie op zich, peterter.
ooit ooit, word ik vooruitdenker!

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...