woensdag, april 02, 2008

Der Untergang

Zo, de deconstructie is begonnen. Kent u ze nog, die action figures die je in elkaar kon zetten en die dan heel sterk leken?
Action figure Blonde Geert was er zo een, maar nu haalt men stukje bij beetje het poppetje uit elkaar: gisteren viel alvast zijn masker af, binnenkort zal hij zijn rechterhand kwijt raken en zo zal de boel langzaam, op zn LPF's, in duigen vallen.

En met die duigen ben ik meteen bij het volgende poppetje dat eerst wil worden opgebouwd en wrschnlk over een jaar uit elkaar gehaald kan worden: het poppetje heet TONnie, lijkt een hele sterke vrouw en kan -als je haar goed programmeert- hele sterke oneliners produceren.
Doe mee: speel even het spelletje mee, geef t poppetje tijdelijke roem en laat t over een korte periode rustig in vele stukken vallen.

Speelkwartier in de 2e kamer!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

dan weet jij op wie je gaat stemmen

begt zei

nou, nee, dat weet ik nog niet. het duurt nog een jaar of tweeenhalf, dus ik w8 ff af welke nieuwe populisten er nog gaan opstaan..

Anoniem zei

kzou bijna denken dat je op standpunten ging stemmen in plaats van personen;0)
peterter

begt zei

komkom, peterter, t kan te gek hoor.
ik heb gister weer gezien hoe t moet: geld meebrengen, dan mag je ook in mijn team. Politiek wordt weer elitair.

Anoniem zei

Wie was het ook al weer die met nationalisme en in samenwerking met geldschieters/industrielen een land wilde opbouwen en een specifieke bevolkingsgroep met een bepaalde religie wilde verjagen, zelfs uitroeien? Maar ja, dat was 60 jaar terug. Inmiddels zullen we wel van de geschiedenis hebben geleerd. :(
Zo langzamerhand krijg ik het idee dat we meer afbreken dan opbouwen, dat er sprake is van regressie in plaats van progressie, ontsporing en ontworteling in plaats van ontwikkeling.
Ik hoop op een slingerbeweging de andere kant op. Voorlopig lijkt het daar nog niet op.

Peterter

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...