woensdag, juni 04, 2008

SUVverds

Een heerlijk bericht in de krant: General Motors brengt de productie van hun penisverlengende auto, de SUV, omlaag. Dit omdat de benzineprijzen de egomobilist ertoe gedwongen hebben energiezuinige auto's aan te schaffen.

Je ziet het: geen Al Gore helpt, geen milieu-defensie helpt, geen filedruk helpt, geen jarenlange verhalen over broeikas- en regenwoudeffecten helpt, geen Kyoto helpt: alleen de portemonnaie helpt om de (verstandelijk altijd al wat achtergestelde) verstokte autorijder op andere gedachten te brengen.

Langzamerhand dringt er misschien een besef door dat autorijden een luxe is, dat het bovendien schaamteloos milieuvervuilend en daarmee asociaal is als het om niets gebruikt wordt. Ik hoop dat dat besef ooit ontstaat, dat het den Uyl-dogma dat elk mens recht heeft op zn autootje nog niet betekent dat je er hersenloos mee om moet gaan. Ik hoop, ik hoop...


En, epileptisch voorval, nog terwijl ik de krant in handen had, hielp mijn mp3-erd me: "Wie dut mij wat, wie dut mij wat, wie dut mij wat vandage? Ik heb de banden vol met lucht, nee, ik heb ja niks te klage.." De fantastisch opbeurende levensvisie van Daniel Lohues in "Op fietse" bracht mij nog meer in mn Skik!
Ga toch fietse!!!

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...