vrijdag, oktober 03, 2008

Ambigue

Plots word ik overvallen door een tweeslachtig gevoel over beleving.

1974-1979
Zaterdagmiddag, na het boodschappen halen voor mn moeder, maakte ik me op voor de wekelijkse beslissing mijn krantenventersgeld goed te besteden.
1979-1990
De zaterdagmiddag verschoof naar donderdagavond, toen de koopavond het eerste vrije moment was tussen de wekelijkse werkzaamheden.
20NU
Ik lees een verzengend goede recensie van een nieuwe plaat, bespreek dat met een collega en blijk twee uur later het ganse album van onze zakelijke uitwisselschijf te kunnen halen.


De spanning van de juiste keuze wat de plaat of cd van de week voor me werd, welke ene titel nou juist de aanschaf rechtvaardigde, die heb ik niet meer.
Daar staat tegenover dat ik, nog meer als vroeger met de C90, de kans heb om via mp3-uitwisseling heel veel nieuwe muziek te leren kennen en van bepaalde nieuwe bandjes het klamme zweet in de handen te krijgen.
Zonder die uitwisseling was ik nu niet zo onder de indruk geweest van Holy Fuck, zonder die nieuwe techniek genoot ik niet hier op de werkstek van TV on the Radio.


Wat stilstand is weten we allemaal, maar is deze stand dan de vooruitgang?
ik luister graag....

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...