woensdag, maart 11, 2009

W

Mijn broer, díé kon wandelen.Stond op drie uur voordat zn klasje bijeenkwam om eerst even een lekkere tocht langs omliggende dorpen te maken.
Dát gevoel, dat heb ik samen met maatje H. gister maar weer eens opgepakt. Al jarenlang gebruiken we de vroege lente- en zomeravonden om een fikse wandeling te trekken en ondertussen bij te praten.
Gisteravond pedestreerden wij rondom de westkant van onze micropool, in twee uur tijd een compleet scala aan verhalen opdiepend.
Biertje toe, lichte pijn in de pezen maar wel een bevrijdend lekker gevoel: even weg van geborgen- én gebogenheid van het kantoor. De geest is fris!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja Begt, er gaat niets boven een fijne wandeling. de ene keer met de iPod in, de andere keer genietend van de natuurgeluiden. Toen ik 2 jaar terug met het Hanzestedenpad begon en vertrok vanaf station Kampen werd ik overweldigd door een gevoel van vrijheid. De forenzen liepen gehaast Kampen in terwijl mij in alle rust langs de IJssel richting Doesburg begaf

Anoniem zei

Nog ff wat anders. Ik zag dat je al vanaf 2004 blogt. Klik ik voor de gein op eerste stukje zie ik iets over Uriah Heep en de Hoogkarspelders Han overman en Jeroen Ruttenberg. Die jeroen Ruttenberg, kan dat ook Johan ruitenberg geweest zijn?

begt zei

helemaal mee eens, sneeuw, met mijn lief spendeer ik de vakantiedagen doorgaans ook wandelend: zuid limburg, wadden, eifelgebied. allemaal heerlijk!
ga ik vaker doen.

en waar ik ruttenberg zei, bedoel ik idd ruitenberg.
en wellicht waar ik jeroen zei, bedoel ik johan. STOP.
tenminste, als die ongeveer even oud zijn als ik , jaar of 47...

Anoniem zei

Op het Werenfridus? Dan moet het wel mijn kleine broertje zijn. Uriah Heep had hij van mij. Helaas is hij, zoals zovelen, muzikaal stil blijvn staan.

begt zei

wat grappig! inderdaad op het werenfridus, 3p als ik me niet vergis.
Welk een toeval. Bedenk maar zo: ook al heb je dan niet de mooiste muziek met hem kunnen delen, je bent zélf een stuk verder gekomen (ik had ook oudere broers!!)

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...