vrijdag, oktober 02, 2009

Comm om

voor mij de ideale afkorting voor Commerciële omroep.
vandaag vieren ze daar dat er twintig jaar commerciële omroep bestaat. Moeten ze lekker doen, in hun eigen incestkringetje van reality-tv, dansprogrammaas, goedgevoelnieuws, in-program-branding en reclames. veel reclames.

in die twintig jaar zal ik toch niet echt aan veel draaiuren komen op die omroepen. Na acht jaar televisieloos op mezelf wonen, kocht ik in 1988 een tv. Een jaar later werd die al overspoeld door luxemburgse daadkracht.
Films kijk ik er niet, die worden me iets te vaak geregisseerd door Persil en Douwe Egberts. Series die ik er gevolgd heb, kan ik me niet voor de geest halen.
Des morgens tien minuten het nieuws, maar pas ná het NOS-journaal. Deze weken de quiz "De slimste", omdat de formule 1-op-1 gekopieerd is van onze veeeeeel betere zuiderburen.
Dat zijn wel zo'n beetje mijn kijkuren.

Via een u-bocht constructie kwamen ze binnen, ze zijn nu niet meer weg te denken als kweekvijver van zelfbenoemde BN'ers.
Gedwee laat ik de gesprekken op werk, in trein en soms op verjaardagen over me heen komen: het meeste van wat én wie ze bespreken, is volledig langs me heen gegaan.

Vooruit, zal ik dan toch maar een felicitatie doen uitgaan?

6 opmerkingen:

Sneeuw zei

De slimste. Idd erg leuk op de Belg (ik heb er eens een stukje over geschreven), maar nu op RTL toch een stuk minder.
De reclameblokken storen (figuurlijk) bij zo'n quiz nog meer dan bij andere programma's.
Ja, en dan die Martijn Krabbe. Die jongen is gewoon niet grappig.

begt zei

letterlijk de woorden van mijn liefje, sneeuw. die stoort zich ook mateloos aan Krabbe.

gelukkig kwam de echte presentator gisteren ook nog even voorbij

Frommel zei

AHA!!! U kijkt naar Martin Krabbe!!!

Even iets positiefs over Martijn Krabbe, die jongen heeft het toevallig wel gepresteerd om een nog grotere oetlul te zijn dan zijn vader. Waarvoor applaus Martijn!

Sneeuw zei

@Frommel. Nee, ik wilde de slimste zien. Na de 1e 2 uitzendingen ben ik afgehaakt. Vraagje dus. Zit Jan Rot er nog in?

begt zei

@frommel nee, eigenlijk kijk ik niet naar martijn krabbe, die staat meestal rechts in beeld dus daar kun je prima langs.

@sneeuw: ja, in de herkansing won ie gister van die miss met een hersencel of zes (en dat is al gauw een veelvoud van de gemiddelde - ja, gemiddelde - miss.

ik kijk zoveel mogelijk weetquizzen, of ze nou door een gerimpelde astrid joosten, een zingende joost prinsen of een stofwolk-slappe martijn krabbe gepresenteerd worden.
dat doe ik niet altijd voor t vermaak, maar omdat t zo leuk is om te kijken of je je triviakennis kunt testen...

begt zei

maar, frommel, toch nog de vraag wat je nu gaat doen met de voor jou aha-erlebnis dat ik martijn krabbe kijk.

Sun Children (aka Khorshid/The Sun) - Majid Majidi

Sun Children op IMDb (7,1)   Sun Children op Moviemeter (3,71) Deprimerende film, ondanks dat ie voortdurend naar het licht toe werkt. Natuu...