maandag, oktober 12, 2009

Corfu-quotes

Naast het vele "thank you", "you're welcome" en "Enjoy your stay" waren er nog wel enkele andere memorabele quotes te herdenken.
zoals mijn gesprek met de man achter de counter van de bustickets:
- "Two tickets to Kommeno Bay, please".
- "That's € 2,60, please".
- "Sorry, 2,60 ? Yesterday it was € 1,80"
- "Welcome, sir"

en dat laatste dan begeleid met de allergrootste smile die je je voor kunt stellen.
Of het gesprek met het britse stel dat we ontmoetten op een van de hoogst gelegen restaurantterrassen v/h eiland. Hij( David, brits zakenman, 60 jaar en al een schone mate van aangeschotenheid0 tegen mij:
-"Where did you learn your English, Bert?"
- "At school. Why?"
- Because you' ve got an Oxford/Cambridge degree English. it is f**king better than mine."

Zei de man, afkomstig uit West-Devon in een dialect dat ook nog eens nadelige gevolgen ondervond van een overvloed aan wijn.

Communicatie, t blijft toch het mooiste mensending dat er is..

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Aan Devon heb ik zeeeeeeeeeer goede herinneringen, prima vakantiegebied, veel cultureel, strand, kan subtropisch klimaat hebben, je waant je er op Corfu. Elke zomer ben ik daar een paar dagen bij vrienden.

Ik miste je al, fijn dat je een leuke uitgeruste vakantie hebt gehad.

Hansepans

begt zei

ik schijn er ook heen te moeten, Devon is volgens die man ook een place to be...

Sun Children (aka Khorshid/The Sun) - Majid Majidi

Sun Children op IMDb (7,1)   Sun Children op Moviemeter (3,71) Deprimerende film, ondanks dat ie voortdurend naar het licht toe werkt. Natuu...