zondag, oktober 04, 2009

Held

De beste songschrijver van Nederland was weer even terug op zn ouwe stek.
We vergeven hem dat ie z'n oriëntatie kwijt is en z'n oude woonstraat Pergola niet meer weet aan te wijzen. We vergeven hem dat ie het aloude Troll in een heel ander deel van de stad situeert.
We vergeven hem, omdat hij alles goedmaakt. Goedmaakt door heel eenvoudig die unieke combinatie van zn eigen inwendige teksten te koppelen aan zn uitwendige stem.
"Why don't we", "Oceans" en vooral "Day is done" , wat maakt die man toch een fan tas tische liedjes en wat zingt ie ze mooi in.
Zoals een van de andere enthousiaste bezoekers gisteren tegen me zei: "ik ken geen enkele andere band die 4 platen gemaakt heeft waar geen enkel slecht nummer op staat'.

ik bereid me voor op het afscheidsconcert in Paradiso. Met zn 40'en of alleen, ik ga.
Want Jacco is een held. Een Noordhollandse Held.

Geen opmerkingen:

Sun Children (aka Khorshid/The Sun) - Majid Majidi

Sun Children op IMDb (7,1)   Sun Children op Moviemeter (3,71) Deprimerende film, ondanks dat ie voortdurend naar het licht toe werkt. Natuu...