dinsdag, december 29, 2009

Topfilm

Over mijn adeptie voor lijstjes schreef ik al eerder. Over mijn top-5-ceedees van dit jaar ook, al heb ik ze op een andere site losgelaten.
u heeft ook nog recht te weten wat mijn inzending is voor de film van het jaar 2009.
Een mooi filmjaar, met een absolute overwinning voor de oudjes. Zowel de oudere regisseurs (Haneke, Eastwood) als de oudere acteurs (Rourke, Malkovich, opnieuw Eastwood, Winslet) deden sterk van zich spreken. Er is nog veel wat in 2009 uitkwam dat ik moet zien, toch is dit geen slecht overzichtje hoor:

1) Das Weisse Band
2) Revolutionairy Road
3) The Wrestler
4) Gran Torino
5) Welcome
6) Disgrace
7) Kan door huid heen
8) De Helaasheid der Dingen
9) The Visitor
10) Slumdog Millioniare

Net niet: Partir, Inglourious Basterds.

zin in filmjaar 2010, die in filmhuis hoorn alvast prachtig begint met Theo Maassen, Nothing Personal en Das Weisse Band.

UPDATE!!
de lijst van mijn lief is nu te bezichtigen! voor 50 procent komen we overeen, al zijn er wel wat nuanceringen. Als volgt:
1) Das Weisse Band
2) Revolutionairy Road
3) Gran Torino
4) Welcome
5) The Visitor
6) Looking for Eric
7) Inglourious basterds
8) The reader
9) Millennium- mannen die vrouwen haten
10) The Tribunal

Uw conclusie mag zijn dat wij nog best vaak samen de filmzaal betreden!

2 opmerkingen:

Herr Meijer zei

Wat een helaasheid dat uw lief niet eens De Helaasheid der Dingen noemt. Ik kan slechts concluderen dat ze de film niet gezien zal hebben ;)

begt zei

klopt, dat had je kunnen weten: zoveel zaten er op dat moment nog niet in de zaal..

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...