vrijdag, januari 22, 2010

Knuppel

Geen heilig huisje bleef staan, geen hoenderhok bleef ongeschonden.
Een heus spervuur van oneerbiedigheden, maar ook een scala van respect voor groepen en partijen die doorgaans onder vuur liggen.

Het ware kenmerk van humor maken is- in het bijzondere spectrum van deze cabaretier- dat je hard en eerlijk kun zijn over alles. En iedereen.
Je spaart dus jezelf niet, je spaart je buurman niet, je spaart de moslims niet, je spaart de christen niet, je spaart de mensen die altijd iedereen maar sparen niet: je gaat over nationaliteiten, voorkeuren en overtuigingen heen.

en dat is iets waar ik me heel erg in kan vinden. Na afloop in de foyer sprak ik de man nog even, ik vroeg hem of er in Nederland 'no go-area's' voor hem zijn. "Jazeker", was de reactie, "aan de rand van de Veluwe staat een groot bord waarop staat dat ik er niet in mag".
Het grootste compliment dat hij kon krijgen, hoorde ik 's morgens in de trein: 'ik houd van Hans teeuwen, ik houd van Theo Maassen, maar hem vind ik te hard".
Met als resultaat, aldus de cabaretier, dat ie onlangs is binnengekomen op de lijst van 1000 best betaalde Nederlandse cabaretiers. Op nummer 998!

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...