woensdag, februari 10, 2010

Stemadvies

Kreeg eergisteren een brief in de bus van de gemeente waar ik eerst boos en later iets milder van werd. De brief bevatte namelijk voor mij een stemadvies.

in de brief werd aangekondigd dat in de stedelijke doorgangsroute waar ik vlakbij woon alle bomen gekapt gaan worden om plaats te maken voor meer auto's. Men zégt dat het is om het voor fietsers veiliger te maken, maar het gaat er in werkelijkheid om dat die ene opstopping per week (al die mensen die op zaterdag met hun auto van en naar de lokale markt gaan) opgelost wordt en het autoverkeer van en naar centrum beter doorstroomt.

en dan denkt begtje dus aan het bomenplan dat de lokale GroenLinks heeft opgesteld. Dat bleek noodzakelijk omdat onze gemeente de afgelopen vier jaar kampioen is gebleken in het uitroeien van levend hout in de stad. Op markante plekken verdwenen bomen, elke boom begeleid van een slap excuus.

En ondanks dat ik weet dat GL in de lokale coalitie zat, weet ik hoe ze hebben geleden onder dat beleid. Men moet dus groter worden om meer slagkracht, meer verzet hierin te kunnen tonen.
Daarom stem ik dit jaar tégen de auto en vóór de bomen.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Haarlem is de meest versteende stad van NL. De wethouder van Partij Van De Anders wil elk stukje groen dat er nog is volbouwen met nietszeggende leegstaande kantoren. Het voetbal stadion met de bijvelden en het omringende groen kan op de schop voor een yuppen woonwijk. Ik denk dat ondanks ons proberen we het niet tegen kunnen houden, tenzij we ons met z'n allen vastketenen aan de bomen en gaan liggen op het groen. Mobiliseer iedereen voor GL.

Hans

jurrebeest zei

Hear, hear!

Was al bijna in de veronderstelling dat iedereen tot een nivo VOCH was afgedaald...

Vooral de nr 8 van GL Hoorn is goed, ook mooi om naar te kijken! ;-)

Peter te Riele zei

Ik mag hopen dat er meer argumenten zijn om voor GL te kiezen dan voor een paar bomen en een mooi koppie op nr. 8.

jurrebeest zei

uiteraard peterter, even op site kijken voor het programma!

begt zei

@peterter jij kent me beter, jij weet best dat ik al langer in die hoek zit. ik refereer met dit stuk inderdaad aan wat @jurrebeest zegt: een groot deel van hoorn maakt deze verkiezingen tot een one issue verhaal: sluitingstijden en horeca-beleid zijn belangrijk, maar bepalen niet het welzijn van je stad de komende 4 jaar.
enneh: ik weet dat jij de SP hebt helpen van de grond krijgen, ik stel me dus ook gerust dat jij niet in die one-issue hoek zit.

@jurrebeest: toch s kijken wie er dan op acht staat, jij staat toch wel hoger?
;-p

Anoniem zei

Ik ben bang dat de boompjes weer het onderspit delven. De witte kruizen zijn er al op aangebracht. Dood door spuitbus....

Unknown zei

Ik ben aan het lobbyen om nr 8 met voorkeursstemmin in de raad te krijgen, dat zal m leren met z'n 'mooie koppie' :)

jurrebeest zei

1e motie

***gratis pils voor jaap***

;-)

begt zei

en zo wordt GL toch ook een "one issue" partij. alles draait om t mooie koppie van meneer 8

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...