zaterdag, juni 05, 2010

Mammon

Natuurlijk vind ik het niet onprettig als in de krant berichten verschijnen dat de koopkracht beter gewaarborgd is bij linkse partijen dan bij rechtse. natuurlijk niet, want het sterkt me in mn overtuiging.
maar toch..
Toch zou ik liever hebben dat de verkiezingen over meerdere onderwerpen gingen. Tot nog toe is er slechts één item waar alle debatten over gaan en dat is geld. Ooit wist geld het te schoppen tot bijnamen als "het slijk der aarde" en zou het niet gelukkig makend zijn. Dat is echter allemaal over:
tegenwoordig is geld het eerste waaraan men afmeet of een maatschappij functioneert. als we voldoende hebben en (minstens zo belangrijk) voldoende consumeren, dan doen we het goed als landje.

Bijna nooit gaat het over integratie, he le maal nooit zelfs gaat het over milieu/groen en duurzaam: het is Mark Rutte en zijn PVVD gelukt om de complete verkiezingscampagne slechts één punt te agenderen.
En dan is nu de vraag, waarbij ik vooraf sorry zeg voor de slechte grap:
Verdient Nederland echt niet beter dan dat??

2 opmerkingen:

Peter te Riele zei

Nederland krijgt de regering waarop gestemd is, als tenminste gedaan wordt wat beloofd is. Maar ja, daar zit 'm de kneep.
Er wordt veel ge- en verdraaid als men eenmaal in het torentje zit. Toch kunnen we met onze stem op de juiste partij(en) ervoor zorgen dat er een regering komt die Nederland verdient. In negatieve en in positieve zin.

begt zei

ik ben bang dat dat wel in de richting van de waarheid komt, maar niet helemaal de waarheid is.
omdat ik denk dat de verkiezingen gewonnen gaan worden op de beste media-vertoning. na twee rtl-debatten, een stuk of wat boulevards en heeel veel telegraaf vind ik het niet zo gek dat rutte op 1 staat.
terwijl ik denk dat het anders was geweest als we dezelfde situatie 30 jaar terug hadden gehad..

ik denk gewoon dat rutte de beste media-figuur is. Meer Citizen Kane dan staatsman , dus...

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...