maandag, november 15, 2010

t kan, nee t MOET altijd nog erger..

Het is heel gek, ik weet niet wat me overkomt.
Allerlei dingen gaan zwaar kut, maar ik word er alleen maar vrolijker onder.

Het gaat belabberd met Ajax, nog steeds de enige nederlandse profvoetbalploeg die mijn goedkeuring kan wegdragen. De sportieve teloorgang , daarvan geloof ik wel dat die weer goed komt, want zodra de spreekwoordelijke O uit de maand is (een profetische Menno Pot die dat opmerkte) gaat Ajax weer zijn wedstrijden winnen en worden ze gewoon weer 2e aan t eind van het seizoen. Nee, erger is de imago-technische teloorgang: de club weigert toe te geven dat de beursgang een slechte zet is geweest die ze voor veel meer problemen stelt dan ze willen toegeven. En daardoor moet de megafoon van de Telegraaf om de zoveel tijd een beetje luider opgeschroefd worden.
ik zeg dan: ga dan maar s failliet of lever dermate veel geld in dat je ziet dat die beurs niet bij je hoort en die manipulatie-hufters van de Telegraaf al helemaal niet.
ofte wel: van mij mag t nog ff erger worden de komende maanden..

Dan de stand van het land: diep triest waren al de verkiezingsuitslagen die een ruk naar het onhebbelijke rechts vergemakkelijkten. Nog diep triester was de constructie waarop labbekakkenbal Rutte zijn clubje jaknikkers samenstelde. In een wurrgreep zit ons land, gevangen in de egoistische zelfverheerlijking van een verongelijkte blonde schreeuwer. Echter: door die constructie is de ontmaskering van de nieuwe politiek een stuk makkelijker geworden. Men moet zich in allerlei bochten wringen om toch een beetje in de buurt van een meerderheid te komen.
En juist die schandalige bochten, die maken het zo fijn als je zelf niet van het rechtse kamp bent. Schaterlachend pook ik het vuurtje nog even op en hoop ik dat de hele rechtse politiek echt als keizers zonder kleren in vak K te kijk komt te zitten.
Hoe meer er fout gaat, hoe mooier het wordt. Stiekem is t genieten deze dagen..

Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...