maandag, mei 02, 2011

The lovely bones- Peter Jackson

Ik ben dus NIET van Peter Jackson he, heb geen van de Lord of Terings- films gezien.
deze had echter recensies opgeleverd die mijn interesse opwekten.
gisteren was het dan zover, volgens mij maakte ik mijn Peter Jackson-debuut.

Hoewel ik wel drie keer heb moeten overdenken of ik m nu echt zo onderhoudend vond als ik voelde, hoewel ik net zoveel keren heb gedachte dat het occulte me iets de film te veel overheerste, hoewel er meerdere rollen in het gezin niet goed genoeg werden uitgewerkt, heb ik me toch vermaakt.
de dramatische kant van de film is namelijk wél sterk. De moord op een tienermeisje wordt daadwerkelijk gebracht als een klap voor eenieder eromheen, tot en met totale ontwrichting van het gezin aan toe. Dát , en de prachtige visualisaties, zijn de sterke delen van de film.
Jackson tovert met kleuren, met overvloeien van landschappen en kronkelingen. en dat doet ie knap.
zoals gezegd: ik vond het geen vervelende film, heb m met plezier uitgezeten. en da's knap, als er 95 procent van de film een dooie de hoofdrol speelt.

2 opmerkingen:

Peter te Riele zei

Ik zag deze film een paar dagen voordat Milly verdween en later duidelijk werd dat de werkelijkheid nog veel erger is dan in de film. Deze film kwam dan ook als een boemerang terug.
Het verhaal vond ik goed uitgewerkt en er hangt een naargeestige sfeer en de suggestie is enger dan dat wat je ziet.
Heb jij de film samen met je dochters gezien?

begt zei

dat is wel een heel wrange combi inderdaad, als je het gelijk aan de actualiteit kunt plakken.
films waarin suggestie heviger werkt dan beelden, zijn doorgaans veel sterker, hebben veel meer impact.

ik heb m samen met anneke gekeken, niet met de meiden. denk dat zeker de jongste daar ook nog niet aan toe is..

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...