maandag, juli 25, 2011

The Sound of Noise- ola Simonssen/ Johannes Stjarne Nilsson

Letterlijk een stapje verder dan the Sound of Music.

Uitermate onderhoudende film met een prettige gestoorde kijk op de regelmaat. Ja, het gaat over terrorisme maar niet zoals u zou verwachten.
Muzikaal terrorisme it is, en dat zet ik liever in de anarchistische hoek neer, alwaar het zo prettig vertoeven is.

Van het conservatorium gekickte muzikante zint met haar muziekpartner op de ultieme wraak op de maatschappij. De vriend heeft een muziekstuk gecomponeerd waarvoor de openbare ruimte én de publieke mening compleet op de schop gezet moet worden.
Ze verzamelen een muziekgezelschap dat - hen beiden incluis- uit zes drummers bestaat en plannen het uit vier werken bestaande stuk in.
De politie zit ze op de hielen en zoekt het al snel in de juiste metronoom-scene.

Hilarisch, vermakelijk, ritmisch en ontregelend: schitterend kijkspel

2 opmerkingen:

Jos zei

Ik ga 'm donderdag zien. Ik ben benieuwd..!

begt zei

zeker doen, ik ben blij dat ik me er toe gezet heb, na het eerste motiverende stapje van jullie kant!

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...