woensdag, november 30, 2011

Vision (Aus dem Leben der Hildegard Von Bingen)- Margarethe von Trotta


Er gaat er wel eens een de filmische mist in. Van deze regisseuse herinner ik me fantastische sociale en politieke films als "Die Bleierne Zeit", van de hoofdrolspeelster Barbera Sukowa herinner ik me flagrante rollen in Fassbinder-films.

Een beetje filmfreak zal me dan ook niet euvel duiden dat ik deze film opnam en op de merites wilde beoordelen. helaas helaas: weinig verhaal, eigenlijk louter een platte opsomming. Niets van de toenmalige felheid en tegendraadsheid lijkt er overgebleven bij regisseuse danwel actrice.
Wat restte was een helderverlichte film over een heus bestaand hebbende non, die visioenen had van godsverschijningen en daar boeken over liet schrijven. Beetje new-age, beetje maatschappij, verrekt klein beetje persoonlijke ontwikkeling.

Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...