dinsdag, mei 08, 2012

My son, my son, what have ye done - Werner Herzog

Regie: Werner Herzog Productie: David Lynch Hoofdrol o.a. Willem Dafoe dat is me nogal een aanbeveling, toch? Ik ging er dan ook s goed voor zitten. Al snel zag ik de specifieke handtekening van de producent: een duister, vertraagd doch indringend verhaal wordt de kijker opgedrongen. Eigenlijk is het script in twee regels verteld: jongen vermoordt zijn moeder, vlucht het huis in en wordt omsingeld door de politie. Hoe hij tot zijn daad kwam, wordt in flashbacks getoond.
overall kan ik niet echt zeggen dat de film tipt aan eerdere Herzog-titels als Until the end of the world en Fitzcarraldo, en ook niet aan de Lost Highway-periode van Lynch. Maar wél kan ik zeggen dat ie op een fijne manier apart en vervreemdend werkt en dat er een ra zend ster ke hoofdrol wordt neergezet door de ras-engerd Michael Shannon. Dat alles helpt de film wél aan een voldoende!

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...