woensdag, februari 27, 2013

Lena- Christophe van Rompaey

Lena op IMDb
Boeiende film. Waarmee ik zeggen wil dat ik geboeid heb zitten kijken waar het heen ging. Ik zeg niet dat het een goede film is, daarvoor wordt er door de hoofdrollende dame te matig geacteerd.
Wat wél voor haar pleit is dat ze heel dicht bij haar rol blijft, ze is continu een getroubleerd meisje dat maar niet kan omgaan met de wisselingen tussen geluk en ongeluk.

De film begint goed voor haar. Nou ja goed, ze is iets te rond voor haar leeftijd en valt dus net buiten de keuze aan leuke vriendjes, derhalve denkt ze dat er weinig anders over blijft dan zich te laten uitwonen in het fietsenhok door de C-keuze aan jochies.
Haar Poolse moeder maakt het haar ook niet makkelijk met een continue benadering van afstoten en aantrekken. Het gaat allemaal niet vanzelf, maar ze red t.
Totdat ze een leuke gozer tegenkomt, die zowaar echt in haar geïnteresseerd is.  Ze bloeit op , ze gaat met sprongen vooruit in haar gevoel , haar geluk en haar communicatie.
Totdat de jongen (en ook diens vader) niet helemaal blijken te zijn wie ze denkt dat ze zijn.

Fijn voor de kijker is dat ook Jeroen Willems meespeelt, altijd +1 . Opnieuw is hij een ingetogen zonderling, maar wel een met gevoelige dubbele bodem.

Bovenstaande duizelt u? Dat klopt, zo zat het script in elkaar. En daarom vond ik m dus boeiend.

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...