maandag, februari 04, 2013

Les Lyonnais (A gang story) - Olivier Marchal

Les Lyonnais op IMDb
En ik trap er weer in. Maandagavondje op de bank: vrouwlief geeft de keuze tussen een komedie of een thriller. Doe mij dan maar die thriller.
Is het geen thriller maar een misdaadverhaaltje, en daar heb ik t niet zo mee. Maar ja, tis toch een film: kwantiteit wil ook wat.

Bijna bejaarde misdadigers ontmoeten elkaar weer na jaren, nadat de ene enkele jaren is ondergedoken en gevlucht. Oude vriendschap staat als een huis, dus de ene boevenbaas - die zich al jaren keurig gedraagt - gaat toch heel ver om zijn oude vriend te helpen. En spiraalt zich daarmee opnieuw de crimi-wereld in, tot ongenoegen van vrouw en kinderen.
Samen gaan ze op zoek naar de verrader van hun benden, die ervoor zorgde dat ze enkele jaren achter tralies belanden. Maar speelt eenieder wel de rol die hij speelt.

Ik ben bang dat ik morgen de titel al weer vergeten ben, ik ben niet zo van blood and honour.

Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...