zondag, mei 26, 2013

Headhunters (Hodejegerne) - Morten Tyldum

Headhunters op IMDb
De naam van de scriptschrijver kende ik van de boeken op het nachtkastje van mijn vrouw. Succesvol thrillerschrijver, en aangezien we een bankhang-zaterdagavond hadden gaven we ons over aan deze.

Achteraf concluderend ga ik ervan uit dat de boeken spannender weglezen dan dat de film zich laat kijken. De zogenaamd ingenieus opgezette verhaallijn liet zich dikwijls vooraf raden. Maar goed..

Jonge succesvolle headhunter leidt dubbelleven als kunstdief. Mensen voor wie hij een gesprek bij een bedrijf regelt, zijn op dat moment niet thuis. En hij zorgt dat ie dan het huis in kan door een deal met een of andere beveiliger. Dat werk.
Zijn vrouw is galeriehoudster en introduceert hem bij een kunstkenner en -bezitter die een zeer waardevol schilderij in bezit heeft. En die toevallig ook een baan zoekt. Voelt u hem..

Niet voor mij gemaakt, ik laat deze over aan de thriller-kenners.

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...