woensdag, mei 29, 2013

Hot Fuzz - Edgar Wright

Hot Fuzz op IMDb
Tijd voor een no-brainer, na een paar zware werkdagen. Gisteravond deze van de filmzender geplukt.

Vooropgesteld: erg fijn om een keur van bekende Britse acteurskoppen voorbij te zien komen. Dat maakte het heel plezierig, want het leidde tot een stukje tongue-in-cheek humor die mij goed ligt.
Daarnaast: de film heet actiekomedie en dat gaat bij mij niet goed samen. Komedie , prima .maar actie ben ik niet zo van. Vandaar dat ik het einde allemaal nogal overdone vond.
Overall: fijne film , maar geen hoogvlieger. Wel een mondhoekenkruller bij vlagen.

Nicholas Angel is model-agent. Hij doet de meeste arrestaties, lost de meeste zaken op en wint tussendoor nog alle politiepersoneel-wedstrijden. Erg knap. Maar blijkbaar ook erg irritant.
Hij wordt weggepromoveerd , door zn collega's notabene, naar een dorpje dat al jarenlang de winnaar is van "Beste dorp van Engeland". Oftewel: waar geen enkele misdaad te bespeuren valt. Denk je.

Angel begint (te) ambiteus, kweekt antipathie maar toch ook her en der waardering omdat hij blijkbaar een aantal zaken boven water krijgt. Sterker nog: hij ontdekt dat er iets serieus mis is in het dorp. Dat moet wel fout aflopen....

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...