zondag, augustus 31, 2014

Dark Shadows- Tim Burton

Dark Shadows op IMDb
"Pap, ik vond het echt geen film voor jou". Klopt, wat mijn dochter zei.
Omdat ik Johnny Depp vaak het voordeel van de twijfel gun én omdat ik Tim Burton in ieder geval visueel een fantastisch regisseur vind, kijk ik dit soort films tóch. Ik heb niets met vampiers en bovennatuurlijke krachten, vind ze meestal op de verkeerde manier lachwekkend. Maar toch he: Burton en Depp, eigenlijk moet je dat toch zien.

Barnabas Collins wordt levend begraven. We schrijven de 18e eeuw. Hij is vervloekt door een dame wiens avances hij links heeft laten liggen. Uit wraak stort deze heks de vrouw van zijn keuze het ravijn in en zorgt ze dat hij voor eeuwig onder zal lijden: hij wordt immers onsterfelijk en zal dit dus altijd meedragen.
We schrijven eind 20e eeuw. Een verbouwing in het dorpje zorgt ervoor dat de kist van Barnabas geopend wordt, de geest is uit de fles. Hij komt tegenover de afstammelinge van de oude heks te staan. Beide families strijden om de zakelijke hegemonie van het dorp.

Tja. Er zijn vast heel veel mensen die dit echt leuk vinden. Ik heb hem uitgezeten ,

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...