maandag, januari 12, 2015

Hartenstraat - Sanne Vogel

Hartenstraat op IMDb
Ja, natuurlijk wist ik waar ik aan begon. Maar de weerstand was , na drie intensieve feestdagen, een beetje weg. Dan maar een feelgood-film, en een Nederlandse nog wel.

Jammer is dat aan alle kanten blijkt dat de Nederlandse filmindustrie denkt dat de film "Love actually" de verlichting heeft gebracht in de cinema. Van "Alles is liefde/familie" via "Chez Nous" tot nu weer deze: men denkt dat een licht romantische inslag , verwerkt in de levens van een groepje dicht bij/op elkaar levende mensen de crux is voor elk te volgen script en voor elk gewenst succes.
Gemakkelijk, mijns inziens. Gisteren hadden wij dan op de bank dan ook na vijf minuten elkaar het vervolg van de film voorspeld. En wat denkt u? Goed geraden.

Daan heeft een traiterie in de Amsterdamse Negen Straatjes. In de winkel naast hem komt een koele zakelijke dame een hippe zaak openen. Uiteraard stuit dat op onderlinge weerstand, op botsing der karakters. U mag raden waar dat eindigt.
Er is nog iets met een dochter, er is iets met een lieve opa die de mopperende oma van de zakenvrouw op de korrel krijgt, er is nog een homo-twist (want ja, Amsterdam he). Ik was deze film alweer vergeten toen ik de volgende aanzette.

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...