zaterdag, mei 21, 2016

John Wick - Chad Stahelski/ David Leitch

John Wick op IMDb (7,2)
Een 7,2 op IMDb. Dat wordt wat, zou je zeggen.
Vast wel, maar niet voor mij. Dit soort films is echt nul komma helemaal zero niets voor mij.
Vast wel dat al die actiescenes knap gemaakt zijn. Vast wel dat heldenverering er nou helemaal bij hoort en dat we graag zien dat iemand het in zijn eentje tegen een grote nare meerderheid op neemt.
Maar ik kan er weinig mee. Ik heb problemen met de geloofwaardigheid, dat vooral. En bovendien, lang van tevoren zie ik de volgende plotontwikkeling aankomen. Verrassing 0, sensatie 100, beleving 20.

John Wick (Keanu Reeves) is een "gepensioneerde"huurmoordenaar die zich heeft teruggetrokken in een veilig leventje met zijn vrouw. Voor de branche is dat zonde, want hij was een hele goeie. De beste.
Als zijn vrouw plots overlijdt en hij alleen nog de banden heeft met het hondje dat haar laatste cadeau aan hem was, is hij gevoelig voor negatieve prikkels. Die komen, natuurlijk. De verwende zoon van een bendeleider wil John's oldtimer auto hebben en berooft hem dus. Dat is op zich nog niet het ergste, maar bij die beroving vermoordt hij ook het hondje. En dat was precies het laatste dat John aan zijn lieve vrouw herinnerde. Niets staat hem nog in de weg om een ziedende wraak uit te voeren.

Met oa Keanu Reeves, Michael Nyqvist

Geen opmerkingen:

There's always hope - Tim Lewiston

There's always hope op IMDb (5,0)   There's always hope op Moviemeter (1,88) Gewoon een zoetsappig filmpje, maar dat kon deze kijker...