zondag, december 18, 2016

Deadpool - Tim Miller

Deadpool op IMDb (8,1)
Wassen vouwen. Ramen lappen. Avondwandeling maken. Kort verhaal schrijven. De zaterdagkrant uitlezen. Playlistje samenstellen van de song van het jaar. Kattenbak schoonmaken. Mails en berichten doorlezen.
Allemaal dingen die ik had kunnen doen in de 108 minuten dat ik naar deze film keek. (Sssst, ik kan u verklappen dat ik twee dingen uit het lijstje ook daadwerkelijk tussendoor heb gedaan.)
De film boeide me namelijk hoegenaamd niet, sterker nog: ik vond hem ergerlijk. En ik schijn daar behoorlijk alleen in te staan want ik ken de reputatie van deze film en een 8,1 op IMDb is ook onwaarschijnlijk hoog, Noord-Koreaans hoog bijna.
Ik wist waar ik aan begon, ik wist dat ie out of my league was maar dat ie daar zó ver buiten zou liggen, dat wist ik niet. Ik wilde mee kunnen praten, ik wilde wel eens weten waar de superlatieven vandaan kwamen. Hadden die een technische oorzaak? (Ook als je een gevechtsscene vertraagt en opknipt, blijft het een gevechtsscene). Was het vanwege de humor? (toegegeven, als ik dan één positief ding moet opnoemen, is het dat ze zichzelf ook niet serieus nemen). Is het vanwege de mythische almacht van superhelden? (Dan zou ik begrijpen dat ik de film helemaal niet door heb, dat ik hem overbodig vind. Want ik vind dat potsierlijk).
Ik heb mijn eigen favoriete genres, maar ik probeer heus waar regelmatig andere dingen te zien. Al was het maar vanwege blogleven en filmquiz-makelaardij. Veel van die films gaan het ene oog in, het andere weer uit. Maar zelden vind ik ze irritant. En dat had ik nu wel een beetje. Ik had na 10 minuten de neiging om hem uit te zetten, maar weet dat het dan gaat kriebelen in mijn hoofd: wat als ie nou wél leuk wordt? Ik houd het er dus maar op dat dit soort films niet voor mij gemaakt zijn.

Het verhaaltje? Oh ja, dat moet ik toch nog even vermelden natuurlijk. Het gaat over een man die ernstig ziek wordt en uit wanhoop contact opneemt met types die zeggen dat ze de kankercellen kunnen wegnemen en vervangen door een soort onverwoestbaarheid. Dat ie dan superkrachten krijgt en zo.
Dat gebeurt dus, alleen is zijn huidje daarbij een beetje verschrompeld waardoor hij een masker moet gaan dragen. En zo kan ie natuurlijk niet terug naar zijn vrouw. Dus zoekt ie toch maar weer contact met die maffiose cel die hem behandeld heeft. Beetje vechten om dichterbij te komen en zo, maar hij krijgt de baas maar niet te pakken. En die nare vent, die raakt geïrriteerd door het opvallende gedrag van Pool, Dead Pool. Dus gijzelt ie diens vrouw. Zodat hij uiteindelijk wel tegen hem moet gaan vechten. Met superkracht!!

Met Ryan Reynolds, Morena Baccarin
,

Geen opmerkingen:

Simple Minds: Everything is Possible - Joss Crowley

Simple MInds: Everything is possible op IMDb (8,0)   Simple Minds: Everything is possible op Moviemeter (3,30) Een 8,0 op IMDb. Dat is echt ...