zondag, mei 28, 2017

Triple 9 - John Hillcoat

Triple 9 op IMDb (6,3)
Het moet voor regisseurs een van de interessantste genres zijn, actiefilms. Immers, die kan zijn hele visuele stijl er op los laten, schaven en schuren en vervolgens een zo duizelingwekkend mogelijke reeks beelden inzetten. Zodat je als kijker maar geïmponeerd raakt. Ik probeer als kijker zo breed als mijn smaak het toestaat naar films te kijken, vandaar dat ik actiefilms af en toe meepik. Maar vrolijk word ik er niet van. En inder de indruk ben ik al zelden.

Dit is er weer zo een : good cop, bad cop - verhaaltje. Reeks corrupte agenten is - onder druk van een joods-Russische maffiabende - aan het bankovervallen geslagen. De goede agent Woody Harrelson probeert de bende op te rollen en in de tussentijd zijn jonge neefje (Casey Affleck) een goede politie-opleiding te geven. Maar ja, die werkt nou toevallig net samen met een van die foute agenten. En die vindt ie nog aardig ook.
Er moet nog flink worden geschoten en gevloekt voordat de foute agenten opgeruimd dan wel opgepakt zijn en de goede agenten vol trots terugkijken dat ze dit zaakje hebben opgelost. "Dat gaat niet zonder bloedvergieten."

Met: Woody Harrelson, Casey Affleck, Chiwetel Ejiofor, Aaron Paul, Kate Winslet

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...